Levi999 - The Matchmaker Game   
Project details:                                                 
Gemaakt bij: Being There als Junior Creatief
Creatief team met: Amber van der Ham
Rollen: Creatief en ontwerper
Samenwerking: Bureau Skybox, Studio Doen, Creatives
Tags: UX, UI, Web, App, design, copy
Intro
Levi9 is een innovatief, energiek en jong Tech-bedrijf. De naam voor de nieuwe wervingscampagne was: “There are 999 reasons to join Levi9”. De opdracht was het bedenken van een jasje rondom de 999 redenen. 
De 999 redenen worden verpakt in een swipe spel, genaamd The Matchmaker. Met deze game worden de favoriete redenen op een speelse manier gefilterd. Potentiële werknemers kunnen per reden kiezen tussen ‘hot or not’. 
Proces
De eerste stap was om de UX van het spel in kaart te brengen. Eerst een flowchart met pen en papier en daarna een eerste digitale versie van The Matchmaker in Adobe XD. Het was tof om samen met bureau Skybox te brainstormen over de flow van de App.
Uitwerking
De ontwerp schetsen die we hadden gemaakt zijn in samenwerking met ontwerpers gerealiseerd. We mochten ze briefen en vertellen hoe we wilden dat de App eruit kwam te zien. Het logo is ontworpen in samenwerking met Studio Doen. Bureau Skybox lieten onze schetsen tot leven komen.  
Pop ups
Gedurende het swipen worden de potentiële werknemers door middel van pop ups gemotiveerd om verder te spelen. Hierin komt het speelse karakter van Levi9 in terug. Er zitten meer dan 50 pop ups verstopt tussen de 999 redenen voor de echte fanatiekelingen.
Zodra de potentiële werknemer genoeg redenen heeft geswiped kom je uit bij een overzicht. Hier zie je alle favoriete redenen op een rijtje. De 'finish' knop komt uit op de jobs pagina met alle openstaande vacatures. Zie hieronder The Matchmaker in actie.
Om ervoor te zorgen dat The Matchmaker opvalt op de website wordt een promo afgespeeld op de homepagina. In samenwerking met de designer zijn de schetsen gerealiseerd.
Resultaat
De samenwerkingen waren erg leerzaam en door visies te bundelen werd de App nog beter. De verantwoordelijkheid om een project te draaien was erg waardevol. We waren bewakers van het idee tot het eindresultaat wat een grote uitdaging waarin ik veel geleerd heb. Ik was hier zowel een junior creatief als project manager en was een toffe uitdaging.